Hidasta tahtia kiireiden keskellä

Nykyään kiire ja stressi ovat aiempaa yleisempää. Työelämässä vaaditaan usein paljon venymistä. Toisaalta kun kiireiseen työelämään yhdistetään vielä kiireinen vapaa-aika ja perhe-elämä, voivat päivät olla täynnä ohjelmaa. Vaikka arjessa olisikin kiireisempää, niin on kuitenkin tärkeää varata aikaa myös palautumiselle. Hyvistä yöunista on hyvä pitää huolta kiireidenkin keskellä, mikä on hyvinvoinnin kannalta tärkeää. Jos ei nuku hyvin, on vaikea jaksaa muutenkaan. Siten jo pieniinkin uniongelmiin kannattaa reagoida nopeasti. Kannattaakin hidastaa tahtia illalla jo hyvissä ajoin. Toisaalta jos elämässä on stressaavampi jakso meneillään, kannattaa myös liikkua kohtuullisesti, jotta ylirasitustiloilta vältyttäisiin. Kynttilää kun ei kannata polttaa kummastakin päästä. Täydellisyyteen ei myöskään kannata tähdätä elämän kaikilla osa-alueilla samaan aikaan. Jos arki on kiireistä, niin matalatehoinen ja kevyt liikunta esimerkiksi luonnossa on erinomaista palauttavaa liikuntaa ja tekee hyvää terveydelle. Toisaalta terveellinen ravinto edistää myös jaksamista ja takaa sen, että energiaa riittää arkeen. Omaan kalenteriin on hyvä jättää vapaa-aikaa niin, että joka viikko vähintäänkin on aikaa, jota ei ole aikataulutettu. Silloin on hyvä hengähtää ja ottaa rennosti. Hyviä rentoutumiskeinoja ovat esimerkiksi jooga, pilates ja meditointi. Lisää vinkkejä hyvinvointiin löytyy täältä https://adtraction.com/fi.

Kiireen keskellä kannattaa kuunnella omaa kehoa.

(Visited 1 times, 1 visits today)