Joogan terveysvaikutukset parantavat elämänlaatuasi

Oletko koskaan huomannut, kuinka iäkkäät joogan harrastajat näyttävät huomattavasti ikäistään nuoremmilta? Päälläseisonta ja muut sellaiset liikkeet, joissa pää on alaspäin, tehostavat kasvojen verenkiertoa ja auttavat taistelemaan painovoimaa vastaan. Joogan aikaansaama notkeampi ja joustavampi keho myös ehkäisee erilaisia iän mukanaan tuomia vaivoja ja ongelmia. Joogan terveysvaikutukset eivät kuitenkaan rajoitu pelkkään fyysiseen hyvinvointiin ja nuorekkaaseen ulkomuotoon. Jooga stimuloi aivoja, rauhoittaa mielen, alentaa stressiä ja parantaa muun muassa keskittymiskykyä. Aloittelijakin huomaa hyvin pian joogan henkiset ja fyysiset vaikutukset. Viimeistään silloin, kun raahautuu väsyneenä raskaan viikon päätteeksi tunnille, vaikka ei jaksaisi. Sen tekee silti, koska tietää, että treenin jälkeen olo on virkeä, mutta rennon levollinen. Ryhtikin on niin suora, että tuntuu kuin pituutta olisi yhtäkkiä tullut useita senttejä lisää. Se motivoi jatkamaan jo paljon ennen kuin muita joogan hyötyjä on edes havaittavissa. Joogan terveysvaikutukset ovat kokonaisvaltaisia ja niistä on iloa kaikille. Jooga stimuloi aineenvaihduntaa ja lisää vastustuskykyä laittamalla lymfanesteet eli imunesteet kiertämään. Painoaan tarkkailevat hyötyvät joogasta, sillä se parantaa lihaskuntoa, hillitsee ruokahalua ja auttaa olemaan enemmän henkisesti läsnä, jolloin ruokailuun keskittyy ja ylensyönti jää automaattisesti pois. Moni joogan harrastaja huomaakin painonsa ensin putoavan ja sitten asettuvan hyvän olon painoon ilman sen kummempaa laihdutusta. Myös ruoansulatus paranee joogan ansiosta. Jooga sopii kaikille kuntoon, ikään, sukupuoleen ja kokoon katsomatta.

Joogan terveysvaikutukset, joogaa ulkoilmassa

(Visited 97 times, 1 visits today)